Minder ‘moetjes’, meer ‘magjes’

Vele interesses (lezen, haken, naaien, bloggen, handletteren, volleyballen …), een grote vriendengroep, een job, twee pittige zonen die weten wat ze willen, mijn huishouden, mijn te grote drang om niemand teleur te stellen, mijn groot verantwoordelijkheidsgevoel en mijn hoofd dat nooit stopt met draaien, zorgen er soms voor dat ik niet weet wat eerst gedaan. Ik betrap mezelf dan ook dagelijks op uitspraken zoals ‘Ik zou nog … moeten doen’ / ‘Ik moet nog  …’ / ‘Ik heb beloofd om …’ / ‘Ik moet nog naar …’. Daarom besloot ik om van mijn 30ste puntje in mijn 30-before-30-lijst ‘minder moetjes, meer magjes’ te maken.
Ik moet niet op elke uitnodiging ingaan, ik mag dat.
Ik moet niet elke dag wassen en strijken, ik mag dat.
Ik moet niet op elk mailtje van mijn leerlingen antwoorden, ik mag dat.
Ik moet niet elke avond een verhaaltje voorlezen, ik mag dat.
Ik moet niet op alles ja zeggen om mensen te pleasen, ik mag dat.
Ik moet niet elke woensdagnamiddag iets bakken met de kids, ik mag dat.
Ik moet niet 24/7 stilstaan bij alle miserie in de wereld (ver en dichtbij) en er dan zelf triest van worden, ik mag dat.
Ik moet niet voor alles sorry zeggen, ik mag dat.
Ik moet niet altijd een zelfgemaakt cadeautje afgeven, ik mag dat.
Ik moet geen 40 dagen aan een stuk bloggen, ik mag dat.  😉
Liefs
Jo-Lynn
2 gedachtes over “Minder ‘moetjes’, meer ‘magjes’

Geef een reactie

