Een nieuwe mijlpaal voor Lou

Ik ben twee en ik zeg nee. Het lijkt wel zijn lijfspreuk deze week.

Ik kleertjes niet aandoen. Ik ga nog niet slapen. Ik geen melkje drinken. Koekjeeeeuuuuuh!! Pamper papa al gedaan. Van mij!

Babbelen is bij Lou het probleem niet, hij zegt alles na en kan zich perfect verstaanbaar maken. Zijn sterk karaktertje is soms een ander paar mouwen … Hij weet perfect wat hij wil, hij gaat recht op zijn doel af en al wie/wat in zijn weg komt te staan zal het geweten hebben. Als hij stout is geweest, zegt hij al voor we kunnen tussenkomen ‘Solly!’, de slimmerik. Ook de talrijke opaaTJEs, omaaTJEs en mamaaTJEs zorgen ervoor dat we zijn sloeberstreken snel door de vingers zien.

Even ter illustratie: Terwijl ik dit bericht zit te typen, krijgt Lenn een buikcrisisje, ik ga met hem naar het toilet, kom terug en meneertje heeft in 5 minuten tijd een bol wol en een wc-rol door de living uitgerold en de vochtige doekjes geplunderd. Ik kuisen, is zijn excuus …

Er is dus nog werk aan de winkel. Ik ben al blij dat hij in de crèche niets van dit alles laat zien. Daar is hij heel graag gezien, eet hij alles op, gaat hij zelfs al eens op het potje. Sinds deze week gaat hij ook naar de peutergroep en dat lijkt hem goed te bevallen. Puzzelen is alvast zijn nieuwe hobby!

Bij een overstap naar een nieuw groepje hoort uiteraard een cadeautje en met de wintermaanden in het verschiet leek een theelichtje mij ideaal. Mama en ik maakten daar gisterenmiddag werk van. Bedankt, groep 1 en 2!

Geef een reactie

